MOSMOR

Screen Shot 2017-03-14 at 17.10.20

MEMUR- Merhaba, hoşgeldiniz, buyrun oturun.

BABA- Merhaba ehehe

MEMUR- İlk defa mı geliyorsunuz?

BABA- Evet evet ehehe

MEMUR- Süreci biliyor musunuz? Açıklamamı ister misiniz?

BABA- Yaani bişeyler biliyorum aslında ama tabi tam emin olamadığım için hani siz bir daha şeyetseniz belki daha net olur.

MEMUR- Malum TÜYADEK’te (Tükürdüklerini Yalayanları Denetleme Kurulu) biz tükürdüklerini yalayan ebeveynleri denetleyip, zaman zaman bu konuda az sonra sizinle de yapacağımız gibi paylaşımlarda bulunuyoruz. Sonuçta insanların ebeveyn olmadan önce veya olduktan sonra atıp tuttuğu konuların kaydedilmesi önemli diye düşünüyoruz. Katılır mısınız bilmem?

BABA- Tabi tabiiii, çok önemli bence de. Bir sürü kişi ebeveynlik hakkında büyük konuşuyor sonuçta, önemli bir şey bence de.

MEMUR- Güzel. Başlayalım isterseniz. Malum sizin dosyanız kabarık.

BABA- Kabarık derken?

MEMUR- Kabarık.

BABA- Okey.

MEMUR- Şimdiii, bakalım… Hah, şuradan başlıyabiliriz. 2009 yılında, baba olmadan 2 yıl önce anladığım kadarıyla, ablanıza yemek yemeyen çocuk konusunda “Yav noolecek yaa, sen çok kastığın için yemiyorlar, ben şahsen bırakırım tabağı önünde, yerse yer, yemezse yemez. Nasılsa acıkacak” demişsiniz. Doğru mu?

BABA- Öyle mi demişim? A-a? Yani tam hatırlayamadım aslında. Böyle flu gibi sanki.

MEMUR- Valla burada açık açık yazıyor. Şimdi dosyanızı tamamlamak için, sizden teyit almam lazım her madde için. Bu dediğinizi yapabildiniz mi?… Bizde kayıtlar var aslında ama sizin onayınızı da almam gerekiyor.

BABA- Yapabildim miiii? Yapamadım mı? Ehehehe. Hay allah.

MEMUR- Beyefendi, evet hayır?

BABA- Hayır.

MEMUR- “Tükürdüğünüü yalamıştır” yazıyorum. Devam edelim. 2012’de annenize, ben çocuğumu yapmak istemediği bir şeye zorlamayacağım, demişsiniz. Anladığım kadarıyla giyinme konusunda.

BABA- Bilemedim aslında. Eheheh. Demişimdir belki. Yalamış mıyım bunu da?

MEMUR- Burada soruları ben sorarım evlat.

BABA- Sanırsam bunu yaladım bir kaç kere.

MEMUR- Güzel, afiyet olsun… Ahahahahaha HAHAHAHA

BABA- N’oluyo ya? Neye güldünüz bu kadar??

MEMUR- İhihihihohohhaaihihiiii aaay bir dakika, gözüm yaşardı iheheh ehehe ehe…Diyor ki burada ihihihi hehehe çok pardon, ihihi, aaay konuşamadım.

BABA- Farkettim. Söyleyin de biz de gülelim.

MEMUR- 2012’de yine annenize çocuğa hiç bağırmadan, sakin bir ses tonuyla konuşulması gerektiğini, çocuğa bağırmanın yanlış olduğunu, annenizin jenerasyonunun bunu anlamadığını, hep yanlış yaptığını filan söylemişsiniz.

BABA- Yuh. Demiş miyim bunu hakkaten?

MEMUR- Oldukça.

BABA- Bunu sanırsam çok kez yaladım… Daha çok var mı?

MEMUR- Dolu. İsterseniz hızlandıralım. Ben okuyayım, siz evet hayır diye onayınızı verin. İtirazınız olan olursa sizden savunmanızı almak üzere not düşelim.

BABA- Uygundur.

MEMUR- “Çocuğum uyumadığında zorlamayı düşünmüyorum, ne zaman yorgun düşerse o zaman uyusun, doğalı bu değil mi?” dediniz mi?

BABA- Evet.

MEMUR- Yaladınız mı?

BABA- Evet.

MEMUR- “Ceza vermek manasız, ben asla ceza vermeyi düşünmüyorum.” dediniz mi?

BABA- Evet.

MEMUR- Yaladınız mı?

BABA- Evet.

MEMUR- “Bu kadar oyuncak almanız yanlış, bence çocuk az oyuncak sahibi olmalı, ebeveyn hayır demeyi bilmeli. Bizim bu kadar oyuncağımız yoktu, hayal gücümüz vardı. Ben ayda bir oyuncak düşünüyorum en fazla.” dediniz mi?

BABA- E-evet.

MEMUR- Harbiden dediniz mi?

BABA- Evet dedik ya!

MEMUR- Sakin ol Rambo… Yaladınız mı diye sormuyorum, orası tepkinizden anlaşılıyor…Devam edeliiiim… “Ya herşey için zırt pırt doktora gidiyorsunuz, çok saçma” demişsiniz anladığım kadarıyla. Hatta sonra eklemişsiniz, “Her defasında aynı şeyi yapıyorsan aslında bir süre sonra anlamış olman lazım hastalandığında ne yapman gerektiğini.” diye.

BABA- Doğrudur. Evet. Yaladım.

MEMUR- Güzel. “Başka çocuklarla asla kıyaslamamak lazım”?

BABA- Yaladım.

MEMUR- “Okul seçimi için millet abartıyor, ver en yakın okula gitsin yaahuu, ne kasıyorsun o mu şu mu bu mu diye”?

BABA- Yaladım.

MEMUR- “Niye endişeleniyorsun ki çocuğun geleceği ile ilgili, anlamıyorum. Haydut olmadıkça sıkıntı yok, rahat ol ya!”

BABA- Demiş miyim bunu?

MEMUR- Evet.

BABA- Yaladım.

MEMUR- “Çocuğun yanında onun hakkında konuşmamak lazım”

BABA- Yaladııım! Off…

MEMUR- Daha yeni başlıyorduk beyefendi, sabırsızlandığınızı görüyorum.

BABA- Ay evet, daha ne kadar var bitmesine?

MEMUR- Şöyle söyleyeyim, daha 12 sayfa devam ediyor dosya.

BABA- Kabul ediyorum. Hepsini yaladım tükürdüklerimin. Hepsini! Özellikle aile büyüklerimle ilgili olanları. Her tükürdüğümü yaladığımda aklıma geliyor zaten kabus gibi, bir de siz tüy dikmeyin lütfen. İstirham ederim.

MEMUR- Ney edersiniz?

BABA- İstirham.

MEMUR- Anlıyorum. O zaman size bu dosyanın sonundaki sayfanın altına “Geçmişimde ebeveynlik konusunda büyük konuştum. Bol keseden attım tuttum. Ama iş başa gelince tükürdüklerimi yaladım. Mosmor oldum. Yemin içerim ki bir daha büyük konuşmayacağım.” yazıp tarih ve imza atın, bu iş kapansın.

BABA- Ver ver ver, yeter ki bitsin bu işkence… koo-nuş-maa-yaa-caa-ğım. Ayın kaçı bugün?

MEMUR- 14.

BABA- 14 Şubaaat iki biin on yedi. İmza. Hah. Buyrun.

MEMUR- Bakayım? … Beyefendi “Yemir içerim” yazmışsınız. Hakkaten inandınız mı görmeyeceğime?

BABA- Ya ver, ver!… Al, “n” yaptım, mutlu musun?

MEMUR- Biz görevimizi yapıyoruz.

BABA- Aman ne görev?! Bunun daha ilkokulu var, ergenliği var, üniversitesi var. Yine de büyük konuşacağım biliyorsunuz di mi?

MEMUR- Biliyorum. Sonra da bize geleceksiniz.

BABA- Büyük konuşmayın bence.

MEMUR- Aman ne komik. Ha Ha Ha.

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s