GAİTA – Bir Aksiyon Şeysi

Screen shot 2014-09-08 at 6.53.09 PM

Bir çocuk…

Bir haftadır ishal…

Günde 10 kere bombalıyor. Reflor yararsız.

Bir anne-baba, çaresiz, doktoruna durumun düzelmediğini anlatıyor.

Doktor ‘Test’ istiyor.

Siz olsanız ne yapardınız? (dınız dınız nız nız nız…)

ANNE- Tamam…tamam, teşekkürler…Çat.

BABA- Ne dedi doktor?

ANNE- Kakasını test ettirmemizi istedi. X-Lab varmış, orada.

BABA- Kaka çok. Hangisini ettirelim?

ANNE- Herhangi bir kaka olmuyormuş.

BABA- Yoksa…yoksa…’Seçilmiş’ olan kakayı mı bulmamız lazım?

ANNE- Dram yapma hemen. Herhangi bir kaka oluyor ama taze olması lazımmış. Yaptıktan sonra 1 saat içinde test edilmeliymiş.

BABA- 1 saat mi?? İstanbul’da nasıl olacak bu? E-postayla yollanıyor mu acaba? Faks?

Baba evin yanındaki kafede oturup iş yapıyor. Her ısmarladığını peşin ödüyor her an fırlayıp gitme ihtimaline karşın. Yazdığı her harften sonra Kaydet tuşuna klikliyor. Ne olur ne olmaz her an kapatması gerekebilir bilgisayarı. Vücudu sinyal sesini duyduğunda yayından fırlamaya hazır ok gibi. Telefon çalıyor…Diridiliding!

BABA- ALO ? ALO?!!! Yaptı mı hemen geliyorum!!!

ANNE- Dur dur! Daha yapmadı.

BABA- Ne arıyorsun be o zaman, asansöre bindim bile, kapıyı aç!!!

ANNE- Manyak mısın?

BABA- Heyecanlandım. Yapmadığına emin misin?

ANNE- Yapınca söylüyor.

BABA- Kesin bilgi mi? Ben geri iniyorum kafeye.

ANNE- Bana ne.

Zamanın saniyeleri iğne olup ince ince ensesine batarken babanın, titreyen elleriyle yoklayıp durduğu telefonun ekranı nasır tutuyor (oha abartıya bak). Ve beklenen an geliyor. Diridiliding!

BABA- YALVARIRIM SÖYLE YAPTI MI?? HA?? YAPTI MI?!!

ANNE- Yaptı aşkım, yaptı. Hemen gel kakasını gör, çok tatlı bir erkek kakamız oldu.

BABA- Allahım sana şükürler olsun. Hemen geliyorum.

ANNE- Ne kadarını götürmen gerekiyor acaba?

BABA- Hepsini, işimizi şansa bırakamayız. Bezi dikatlice bir torbaya koy ve sıkı sıkı bağla… Ve kapıyı aç, kapıdayım.

Baba kakayı alır ve aşağıya inip arabaya atlar. Saatler boyunca hangi ara yollardan gideceğini, nereye park edeceğini, hangi yoldan koşarak laboratuvara ulaşacağını ayrıntılı olarak çalışmıştır.

Direksiyonu kavrar ve derin bir nefes alır. Ne yaptığımı biliyorum…Süreç benim köpeğim, o bana değil, ben ona hükmedeceğim. Ommm.

Gözlerini açar. Ama gözleri yerine dörtlü dörtlü yanan flaşörler vardır artık.

Yola çıkar.

İlk sol, tamam.

Şimdi sağ.

Sakin ol. Güzel gidiyorsun.

Saati kontrol et.

8 dakika geçti. 52 kaldı. Başaracaksın.

Şimdi, tekrar sağa dö…haydeee, lan kaçırdın sağa dönüşü, düz gidince trafiğe giriyorsun?! Ühü 😦

Neyse, her işte bir hayır vardır.

Devam et.

22 dakika geçti.

Zaman daralıyor.

Şu ara sokağa gir hemen.

Ama bu orijinal planda yoktu?

Lanet olsun dostum, dediğimi yap! Sana şimdi sağa dönmeni söylüyorum!!!

İiiiiiii! (aniden dönen araç efekti)

ZINK! (aniden duran araç efekti)

Niye gitmiyor öndeki araba? Hı? N’apıyor? Kaldırımda bir yayayla konuşuyor. Lan?!! 

Sakin ol belki yolu soruyordur. Sabırlı ol, saygı göster. 

İyilik yap, iyilik bul… İyilik yap, İyilik bul… İyilik yap, iyilik DAAAAAAAAAT YÜRÜSENE BE KARDEŞİM KAKAM VAR ACİL!!!

SOHBET EDİYOR YOLDA DURMUŞ YA?!?!?!

Sakinleş, devam et, çok az kaldı.

Dön buradan, harika. Aha vallaha da park yeri var.

Park! (park eden araç efekti)

35 dakika kaldı.

Kaka hala sıcak.

Koşmaya başla!

Koş, koş, koş.

Eee? Bayağıdır gidiyorum nerede bu lab?? Teknolojiyi kullan. Google haritayı tekrar aç. İşaretlemiştin orada.

E önünde duruyorum buna göre? Hani nerde?

25 dakika.

Panik yapma.

Diridiliding!

BABA- ALO?!

ANNE- N’aptın?

BABA- Ne yapmış olabilirim, koşturuyorum, niye arıyors

ANNE- Çat!

Baba sırtından aşağıya kaypakça kayarak inen terin soğuduğunu hissettiği gibi ters yöne koşmaya başlar.

Ya yanlış yöne koşuyorsam? Denemek zorundasın! Şimdi vazgeçmenin sırası değil!

20 dakika

Ühü ühü nerede bu biiip biiiiiiip biiip laboratuvarı??!!

ECZANE!!!

Hemen sorayım, onlar bilir.

Baba olanca kakasıyla eczaneye girer.

İçeride eczacı bir müşteriden para üstü almaktadır.

Sabırlı ol, saygı göster.

Şimdi sen bana bi 25 kuruş ver?

Hee bakim var mı…Yok. Ama dur bakiyim arka cebimde var mı…Hah, 50 kuruş buldum. 

Tamam o da olur. Bi de senin geçenden para üstü vardı, o ne kadardı?

7,5 galiba, neydiki o ya?

Ya vardı ya, hani yengenin ilacını aldıydın.

Haa hatırladım.

Yenge nasıl oldu?

EEEEEH!! Kendim de bulurum be laboratuvarı!!!

Çık dışarı, koş koş koş.

BAKKAL!!!

O bilir.

Pardon X-Lab nerede?

Çok gelmişsiniz, bilmem ne köftecisinin arkasındaki apartman.

Canım benim, apartman diyen ağzını yerim senin.

12 dakika

Aha bu apartman olması lazım ama hiçbirşey yazmıyor binada?!! Bu binanın girişi nerede?? Yeter ya!!!

Pardon X-Lab nerede?

Hemen üstümüz. Apartmanın girişi yolun arkasında yalnız.

Çok teşekkürler, sizi öpmek isterdim alnınızdan ama kakalıyım.

10 dakika

Sonunda buldum, önce kakayı vereyim sonra paylarım onları, neden hiç tabelanız yok, merdivenaltı mısınız siz? diye.

Ding dong.

Aç hadi aç kapıyı, kakam var.

Bu arada ben ne getirdim dicem ki? Al sana kaka denmez ya?? Neydi b.kun tıbbi adı? Büyük abdest? 

O ne be, otogarda tuvaletçi gibi.

Aç kapıyı hadi ya.

Dışkı desem? Ama çocuğa hayvan muamelesi yapmış olmayalım. Tezek der gibi.

Hehehe tezek getirdim, ucundan yakarsınız diye, hehehe AÇSANA BE!!!

Kapıyı nur yüzlü bir adam açar.

Babanın yüzü terden yakamoz yakamoz olmuş ve sanki kendi kakasını bedeniyle beraber teste getirmiş gibi sancıyla haykırır.

KAKA GETİRDİM acilen test edilmesi LAZIM!!! Zaman daralıyor, son 5 dakikası, ne olur kurtarın onu!!!

Allahtan adam anlayışlı. 

Gaita? 

Hah! Gaita işte, evet.

Tabi ki hemen alırız teste. Ne kadar getirdiniz?

Poşet adama doğru uzatılır ve gururla şu kelimeler dökülür babanın ağzından…

HEPSİNİ.

Baba görevini başarıyla tamamlamış olmanın gururu ve operasyonun yorgunluğuyla çıkar binadan. Yapmış olduğu kol gibi ödemenin hafif ağrısını hissetse de gülümseyerek başını kaldırıp gökyüzüne bakar. Yavaşça cebinden çıkardığı güneş gözlüğünü takar ve ağır, umarsız adımlarla efil efil kaka kokan arabasına doğru yürümeye başlar…

Diridiliding…

BABA- Alo?

ANNE- Rapor ver Şahin 4.

BABA- Kaka hedefe ulaştı. Görev tamamlandı.

ANNE- Tebrikler Şahin 4. Bundan sonra ne yapmayı düşünüyorsun?

BABA- Bir süre tatil yapmayı planlıyorum güneyde bir yerlerde.

ANNE- Kendine dikkat et Şahin 4.

BABA- Hoşçakal Kartal 1…

Reklamlar

2 thoughts on “GAİTA – Bir Aksiyon Şeysi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s