BÖCEKSEL

Screen shot 2014-07-02 at 2.20.08 PM

Sivrisinekten girdik ya böcek olayına. Yaz aylarının başka bir trendi de sadece sivrilerin değil, bilimum başka böcek-ül mahlukatın da ortalığa saçılması. Bununla beraber çocukların (ve dolayısıyla ebeveynin) eğitiminde başka bir aşamanın daha başladığını farkettim yakın zamanda.

 

Hangi böcekleri öldürüyoz, hangilerine sempati besliyoz.

 

Az önce internette yaptığım kapsamlı (!) bir araştırmada bulduğum bir kaynağa göre “Türkiye’de bir çok böcek türü bulunmaktadır” (Vikipedi). “Bir çok” ne be? Bilimsel kişiliğime bu rakam (!) yetersiz geldiği için biraz daha araştırdım, ve 50binin üzerinde böcek türü tahmin edildiğini buldum. Şimdi bu 50bin türü tek tek incelemek uzun sürebilir o yüzden en bildik bir kaç taneye odaklanalım. Zaten adamlar da hepsini incelememiş.

 

ÇOCUK- Babba bak sinek!

BABBA- Hani? Nerde? Anamm, sivri bu?! Pıtı pıtı pıtı (olay yerine gidiş) ŞAAAK (sinek-imha)

ÇOCUK- N’oldu babba?

BABBA- Öldürdüm oğlum, seni ısıramaz artık.

———————————

BABBA- Oğlum gel gel, bak karınca.

ÇOCUK- Karıncaa

BABBA- Evet karınca, oğlum bak yuvalarına yemek taşıyorlar.

ÇOCUK- PAT PAT PAT!

BABBA- Hiyaaa! Oğlum n’aaptın, niye bastın üzerlerine karıncaların??!!

ÇOCUK- Öldürdüm ehehehe

BABBA- Hayıır, karıncaları öldürmüyoruz. Onlar minik. Zararsız.

ÇOCUK- PAT!

BABBA- Yap-ma! Cici onlar…

———————————

ANNE- Aaaay!!!

BABBA- N’oldu??

ANNE- Mutfağı istila etmişler karıncalar, çekmecelerin içine kadar girmişler

BABBA- Bu bir savaş ilanıdır karıcığım. Bu işi bana bırak. Hepsini geberticem, bizim mutfağımıza girmek neymiş öğrensinler, pişman olacaklar!!! Dis…iz…Spartaaa!!! LE LE LE LE (savaş çığlığı)

———————————

ÇOCUK- Baba bak böcek.

BABBA- Aa evet, örümcek o oğlum.

ÇOCUK- Ben korktum. Öldür?

BABBA- Hayır oğlum, küçük bir örümcek o, hem bize zararı yok. Bak ağ örmüş gördün mü?

ÇOCUK- Aaağ

BABBA- Evet yavrum. Onlar sinekleri yerler, o yüzden aslında yararlıdırlar ama ellemek yok, sevmiyorlar tamam mı? Ellersen elini sokup acıtabilir. Uzaktan bak.

———————————

ÇOCUK- Bak babba öğümcek.

BABBA- Hasseeooo o ne lan? Kafam kadar!!! Çabuk çekil ordan arkama geç!!!… PAAT ÇAAAT SVİSSS PAT PAT PAT (terlikle öldürme denemeleri ve zafer. buradaki ‘svisss’ efekti, ilk vuruşlardan sıyrılarak daha da hızlı koşmaya başlayan kıllı örümcekten tırsıldığından dolayı, ona uzaktan terlik atmak suretiyle öldürme denemesini tasvir etmektedir)

ÇOCUK- Baba n’oldu?

BABBA- Oğlum o çok büyüktü, onu istemedik evde.

———————————

ÇOCUK- Şimdi ben sana yemek yapıcam (çimleri yolup plastik tabağa koyar)

BABBA- KOMANÇERO!!! Oğlum hemen kucağıma gel!

ANNE- N’ooluyor??

BABBA- Çimde çıyan var! Çabuk bi taş ver bana!! Taş yok mu taş?!

ANNE- Al

BABBA- Sen de oğlanı al… TUB TUB TUB (e çime vurunca pat pat diye ses çıkmicak heralde)

ANNE- Öldürdün mü?

BABBA- Öldürmek ne kelime, gömdüm onu, 4 parçaya ayrıldı. Çok korkunçtu. Az kalsın öldürecekti bizi (???)

———————————

BABBA- Aşkım? Uyudun mu?

ANNE- Efendim hayatım?

BABBA- Ben şimdi bu böcekleri öldürünce, oğlan caniliği öğrenmiyordur di mi? Bugün masum karıncaların üstüne bastı hep.

ANNE- Ama ne yapalım, bir şekilde görecek. Sen cani değilsin ki onları öldürdüğün için? Bu arada sivri var odada.

BABBA- Dur bi gebert… halledeyim şunu…

Reklamlar

One thought on “BÖCEKSEL

  1. çok önemli bi konu!annelik bana evde el kadar hamamböceği görünce çığlık atmamayı,raid ve terlik kullanmadan öldürmeyi,öldürdüğünü çaktırmamayı öğretti;süpürgeyle bayıltılarak faraşa itelenen böcekleri anneleri tuvalette bekliyor,klozete atıp sifonu çekiyoruz,böcek parkına giden böceklere el sallıyoruz :S

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s