EBEVEYN – BİR BEYAZ YALAN ÜSTADI

20140624-124311-45791386.jpg

Nasıl öğrettiler bize? Bi, yalan vardır, yüksek derecede, söylersen çarpılırsın, mumun yatsıya kadar yanar. Bi de yalan vardır, yaa canım noolcek, mum yok, çarpılma yok. Light yalan.

Ebeveynlerin kurtarıcısı, beyaz yalan.

Arzuladığımız çözüme ulaşmak için söylemekten hiç çekinmediğimiz o güzel dolmalar. Yeni ebeveynlik sistemlerinde yeri olmadığı söylense de, hayatta kalabilmek için vazgeçemediğimiz mini minnacık palavralar. Gerçi artık herşeyin doğrusunu söylüyoruz çocuklara, ya da en azından deniyoruz. Ama yine de en kısa yol, bildiğin yoldur 😉

“Aaa, televizyon uyumuş? Hadi gel artık yarın devam ederiz…”
Artık neredeyse her televizyonun gerçekten Uyku Modu var (Sleep Mode). Uyku modu, aslında bizlerin çocuklara söylediklerimiz yalan olmasın diye geliştirilen bir teknolojidir (Bu da yalan).

“Aaa, telefonun pili bitmiiiş, hay allah…”
Hadi len. Elinle uzun uzun basıp kapadın telefonu, görmedik sanki. Hem madem pili bitti, sen ne yapıyon 5 dk sonra aynı telefonla? Düdük.

“Aşkım ama park kapanmış, geç oldu artık yarın geliriz yine…”
Park kapandıysa sabah geri geldiğimizde bulduğumuz bira şişeleri ve çekirdek kabuklarını nasıl açıklıyorsun sevgili annecim? Babacım? Aloo?

“Hayır dedim, o tuzu dökersen masaya garson abi kızar sana…”
Ben daha müşterinin çocuğuna kızan garson görmedim. Afedersiniz ama bayaa bi kaba-et ister. Kaldı ki, bir, çocuk masa ve civarını talan ettiğinde garsonun bahşişinin artması oldukça olasıdır. Tazminat hesabı. İki, zaten kızsa bile yüzünüze yapmaz. Çocuğun arkasından değil, muhtemelen sizin arkanızdan küfreder. Net.

“Alamayız o arabayı oğlum, param kalmadı…”
Şimdi bu aslında yalan da olmayabilir hani. Ama az önce kendine tişört alırken aklın neredeydi babacım? Kendine gani gani burada, bize gelince, hani hani nerede hesabı. Çıkar cüzdanını bakıcam. Kartlarını görebileceğim bir yere koy ve bir adım geri at.

“Bak pıt diye yapıcak doktor iğneyi, hiç acımicak…”
Senin bi yerin acımicak tabi, iğne bana giriyo.

“Bak bu lokmaları yemezsen arkandan ağlarlar…”
2014 yılındayız. Hala mı??

20140624-124638-45998169.jpg

Reklamlar

5 thoughts on “EBEVEYN – BİR BEYAZ YALAN ÜSTADI

  1. Asla. Kesinlikle yalan soylemedik, kandirmadik. Neyse o.
    Simdi ne olursa olsun dogru soyleyen cocuklarimiz var. Her durumda sözlerine guvenirim.
    Kabahate degil bize yalan soylenmesine kizacagimizi biliyorlar.
    Yapmayin. Beyaz yalan bir zaman sonra akillari erince ‘yav he, he’ tepkisi alıyor. Guvenilirliginiz iki paralik oluyor.
    Ilk firsatta ayni numaralar size cekiliyor…

    1. Yemir ederim hep annesi söylüyo bizimkine 😦

      (Kesinlikle katılıyorum bu arada, bizim çocuklar anne baba olduklarında, beyaz yalan tamamen tarihe gömülecek sanırsam…)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s